Week van het werkgeluk: gelukkiger door productief te zijn

|

Op 24 september begint de Week van het werkgeluk.

Een week waarin op allerlei plekken in Nederland gewerkt wordt aan geluk op het werk met aandacht voor de inhoud van werk, sfeer, de omgeving waarin je werkt, leiderschap en werken met visie.

In het manifest lees je een aantal uitgangspunten van geluk op het werk:

Werkgeluk loont. In de eerste plaats voor jezelf. Want als je gelukkig bent, ben je gezonder, vitaler, vrolijker, socialer en succesvoller. Maar ook voor organisaties. Gelukkige medewerkers zijn meer betrokken, productiever, coöperatiever, creatiever en innovatiever. Ze zijn minder vaak ziek en hebben minder kans op een burn out.

Uit onderzoek blijkt het toepassen van de instrumenten uit de productiviteitsmethode Getting Things Done stress te reduceren, je productiviteit te vergroten en een gevoel van controle over werk te geven. Dat zijn wezenlijke aspecten om te zorgen voor geluk op het werk. Immers, teveel stress of het gevoel hebben dat je niet productief bent, belemmert je wezenlijk.

De Week van het werkgeluk is daarmee een mooie aanleiding weer eens hernieuwd aandacht te besteden aan Getting Things Done en de positieve impact daarvan te ervaren. Herlees het boek Getting Things Done. De kunst van stressvrije productiviteit van David Allen of meld je aan voor de Getting Things Done Training.

Schrijf je in voor onze Tweewekelijkse artikelen

Aanmelden tweewekelijkse artikelen

En ontvang direct onze gratis whitepaper met 5 inzichten en 5 tips voor werken met meer focus! Je ontvangt na je inschrijving elke twee weken slimme tips over hoe je productiever kunt werken. Daarnaast houden we je ook op de hoogte van ons aanbod en leuke acties.

 Schrijf je in en sluit je aan bij ruim 35.000 anderen!

Week van het werkgeluk: gelukkiger door productief te zijn

Feedback geven op onze website?

Heb je ideeën, opmerkingen of suggesties over onze website? Laat het ons weten! Vul hieronder je e-mailadres in zodat we je eventueel kunnen benaderen als we meer vragen hebben.