Getting Things Done (verder: GTD) is de productiviteitsmethode die je helpt je te concentreren op wat op dit moment het belangrijkste voor je is. Om te weten wat het belangrijkste is om te doen, heb je overzicht nodig over wat je kùnt doen. Daarnaast werk je pas geconcentreerd als je niet afgeleid wordt door alles wat aandacht vraagt, zoals e-mails, taken die je nog moet doen en ideeën die je hebt.
"Je kunt tijd niet managen. Er komen niet 25 uur uit een dag, hoe je ook managet. Je kunt alleen acties managen."
David Allen
GTD doe je. Als illustratie hieronder drie GTD-gewoonten:
Wil je je werkdag slimmer en efficiënter organiseren? Doe dan mee met onze gratis minitraining Slimmer Werken! Drie dagen achter elkaar krijg je praktische tips die die je inspireren op weg naar meer ontspanning en productiviteit.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken we technologieën zoals cookies om informatie op te slaan en/of te raadplegen op uw apparaat. Door toestemming te geven voor deze technologieën kunnen we gegevens verwerken zoals surfgedrag of unieke ID’s op deze site. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
En ontvang direct onze gratis Minddump-checklist – een eenvoudige tool om je hoofd leeg te maken en overzicht te creëren. Je ontvangt na je inschrijving elke twee weken slimme tips over hoe je productiever kunt werken.
Schrijf je in en sluit je aan bij ruim 15.000 anderen!
Je geeft hiermee toestemming om e-mails van ons te ontvangen en op de hoogte te blijven van ons aanbod.
Heb je ideeën, opmerkingen of suggesties over onze website? Laat het ons weten! Vul hieronder je e-mailadres in zodat we je eventueel kunnen benaderen als we meer vragen hebben.